SAHABAT BLOG

12 September 2013

MCA dan DAP Mengelupur Gara-Gara Penangan Orang Terengganu

Kenyataan berbisa dari Menteri Pelajaran II di bawah telah berjaya menimbulkan rasa kurang senang pemimpin Cina samada dari MCA mahupun DAP. 

Idris pada hari Selasa lalu dilaporkan sebagai berkata: "Kalau ada kata sistem tak baik dan nak hantar anak ke luar negara kita tak halang, tapi kita nak pastikan sistem kita bertambah baik".



"Pemuda MCA menyelar kenyataan Menteri Pendidikan II, Datuk Seri Idris Jusoh yang didakwa menyatakan keterbukaan kepada ibu bapa untuk menghantar anak mereka belajar ke luar negara jika tidak berpuas hati dengan sistem pendidikan Malaysia.

Pengerusi Biro Pendidikan Pemuda MCA, Chong Sin Woon berkata kenyataan itu tidak menyelesaikan rasa tidak puas hati orang ramai dan hanya mewujudkan "rasa kurang senang" terhadap Pelan Pembangunan Pendidikan Nasional (2013-2025)."



It is shocking that Education Minister II Datuk Seri Idris Jusoh has said that those who have no confidence in the country’s education system as outlined in the National Education Blueprint can send their children to study abroad.
How can a Minister adopt such an attitude and make such ridiculous remarks? This is totally unacceptable. Teresa Kok.

Apayang boleh aku katakan iala, sekarang ini jarang sangat ada pemimpin UMNO yang boleh menyebabkan pemimpin Cina bengang. Boleh dikatakan semuanya cuba sebaik mungkin untuk tidak menguris hati pemimpin Cina. Oleh itu, apabila ada pemimpin yang seperti Idris ini, aku memberikan sokongan kepada beliau dan aku harapkan kenyataan beliau ini tidak dilihat secara serong oleh DS Najib. Maksudnya DS jangan hukum Idris kerana telah menguriskan hati pemimpin Cina yang cukup dijaga oleh DS Najib.

1 comment:

PokAmid said...

Penangan kehapanya? Yang tunjuk angkuh ialah menteri tu! Jenis manusia begini, berlagak je lebih! Bertanding kat kampung boleh la, cu mai bertanding kat bandar, mesti ciput punya!