SAHABAT BLOG

10 January 2011

Aku Tak Faham betul

Aku ada sebuah motorsikal. motorsikal aku jenama Yamaha SRX. Aku beli pada tahun 2000. Alhamdulillah sehingga sekarang motorsikal aku masih lengkap semuanya.Kerosakan hanya setakat tayar bocor sahaja. Apa yang penting adalah jaga minyak hitam dan air bateri.

Dulu, aku sambung insuran body First party tetapi sekarang ni third party kerana syarikat insuran dah tak sudi untuk cover motorsikal aku. Tahun 2009, aku sambung insuran Third party hanya 57.00 henget malaysia sahaja. Tahun 2010, syarikat insuran cakap bahawa premium insuran third Party telah dinaikkan sehingga 100 %. Jadi tahun 2010 aku kena bayar premium sebanyak 105.00 henget malaysia termasuk duti setem sebanyak 10 henget.Syarikat insuran yang aku sentiasa guna ialah takaful malaysia.

No comments: