SAHABAT BLOG

24 October 2012

PAS Tidak Ikhlas Perjuangkan Hudud. Kalau PAS Boleh Hentam CSL(P) kenapa Kenapa Tak Hentam Kapal (S)?

Apabila Chua Soi Lek (CSL) mempertikaikan hukum hudud, maka bergemalah juak-juak PAS mengutuk CSL. Namun demikian apabila Karpal Singh mempertikai hudud, mereka mengatakan bahawa Karpal bukan seorang muslim, maka Karpal mengatakan sedemikian kerapa beliau tidak tahu pasal hukum Hudud. Habis tu, CSl tu seorang Islam ke? Kenapa CSL tidak dimaafkan oleh PAS sebagaimana mereka memaafkan Karpal Singh atas dasar kedua-duanya bukan penganut Islam.

Bagi seorang yang boleh berfikir, sudah tentu cukup mudah untuk mendapat jawapan persoalan di atas. PAS tidak membantah Karpal Singh kerana PAS bimbang ianya akan mengeruhkan hubungan mereka dengan DAP. Dalam masa yang sama, PAS sanggup untuk menghukum CSL kerana CSL itu adalah musuh mereka.

Nampak tak sikap tidak ikhlas PAS dalam memperjuangkan Islam. Mereka bimbang kenyataan CSl itu bakal mengerunkan para pengundi Cina untuk menyokong DAP dan PAS. Namun demikian, mereka tidak bimbang dengan kenyataan yang dibuat oleh pemimpin DAP kerana mereka sedar bahawa sedar bahawa segala apa yang dikatakan oleh DAP tidak akan mempengaruhi pengundi Cina malahan akan memberi kelebihan kepada para pengundi Cina untuk menerima penolakan Hudud.

Jika PAS ikhlas memperjuangkan Islam, sepatutnya, mereka menghentam atau mengambil sikap berdiam diri dalam isu ini. MCA dan DAP adalah dua buah parti bukan Islam. Layanan kedua-duanya hendaklah sama adil apabila mereka menyentuh berkenaan hukum hakam Islam. Kedua-dua parti ini hendaklah diam dan tiddak mempertikaikan berkenaan hukum hudud kerana mereka tidak ada kefahaman berkenaan Hudud dan mereka tidak pernah mahu ambil faham.

Aku menyeru kepada para pengundi yang bijak berfikir supaya menilai kembali sokongan tuan-puan kepada PAS. Mereka sebenarnya hanya mempergunakan Islam untuk kepentingan Parti dan diri mereka sendiri dan bukannya berniat kerana Allah hendak memperkasakan Islam, hendak menegakkan Islam. Niat mereka yang paling utama adalah hendak mendapatkan kuasa dan bukannya berjuang untuk menubuhkan sebuah negara Islam sejati di Malaysia ini.

Baca artikel di bawah:-

Harakahdaily, 24 Okt 2012

KUALA LUMPUR: Semua ahli PAS dan rakyat Malaysia termasuk bukan Islam diseru untuk bersama-sama Dewan Pemuda PAS Malaysia dan Dewan Ulamak PAS Pusat dalam himpunan aman dan penyerahan memorandum bagi membantah kebiadapan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek terhadap Islam yang akan diadakan jam 2.30 petang  di hadapan Wisma MCA, Jalan Ampang, Kuala Lumpur hari ini.
http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/14103-ahli-pas-rakyat-diseru-demo-bantah-mca










Baca juga apa yang dikatakan oleh Khalid Samad di bawah berkenaan Karpal Singh.

"Saya sebenarnya amat hairan dengan perbahasan ini dan relevensinya. Penting sangatkah pandangan Karpal dalam persoalan hudud? Dia bukan Islam maka kalau dia tidak bersetuju dengan perlaksanaan hudud, malahan dengan Islam itu sendiri, sebagai seorang Islam apa yang perlu diresah gelisahkan? Dia bukan Islam. Perlukah persetujuannya sebelum kita ummat Islam bersetuju untuk melaksanakan apa yang telah diwajibkan oleh agama kita? - Klahid Samad di
http://www.khalidsamad.com/2012/08/hudud-di-antara-karpal-dan-umno.html

1 comment:

Anonymous said...

[p]It really [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]discount ralph lauren polo shirts[/url] is much easier to get hold of a newer Television for computer once you know which display screen you are searching for . And carefully protected under [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]ralph lauren polo shirts[/url] international copyright law . 猫聛陆 Then again, a lot more durable use of ab muscles sneakers, would-be [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]ralph lauren outlet online[/url] individuals might well be assigned temporarily halt to get assumed as a consequence of newly released parties . Prada - Miucca Prada has a PhD in political [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]ralph lauren outlet[/url] science . Ralph [url=http://www.ralphlaurenoutletonlinee.co.uk]cheap ralph lauren polo shirts
[/url] Lauren clothing is favored by so quite a few Americans and the picture of Ralph's designs current The united states citizens as a clean cut, wonderful looking society . * Pink Pony: A charity line of sportswear [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]polo ralph lauren uk[/url] and accessories all carrying a pink Polo pony . Hoodie Ralph Lauren is great for [url=http://www.ppoloralphlauren.co.uk]polo ralph lauren outlet online
[/url] any event, There not too dressy or too messy.[/p]