SAHABAT BLOG

08 May 2012

25 Perkara Yang Memusnahkan Bangsa Melayu...Sila Baca

Senarai ini didedahkan oleh bekas Pemuda DAP, Razali yang menyaksikan majlis ikrar paderi di Hotel Little Rock di Jelutong Pulau Pinang untuk menjadikan Malaysia negara Kristian:


1. Kristian Agama Rasmi.

2. Isu azan hanya test kesensetifan orang Islam.

3. Pertandinagn tilawah Al Quran akan dihapuskan.

4. Mata pelajaran Agama Islam akan dimansuhkan.

5. Parti berteraskan agama akan dibubarkan termasuk PAS. Mat Sabu pernah kata "Saya sanggup makan babi dengan Lim Guan Eng dari makan ayam dengan Najib daam satu majlis tertutup." PAS telah berjaya diliberalkan.

6. Majlis antara agama akan menggantikan Majlis Agama Islam

7. Wang zakat akan digunakan oleh orang bukan Islam. Percubaan telah dibuat di Perak sewaktu dibawah Nizar MB boneka. Ngeh pernah mintak untuk guna wang zakat tetapi dihalang oleh Mufti.

8. Malaysia akan ditukarkan kepada Republik. Guan Eng ada pejabat mewah di Singapura dan setiap minggu berjumpa Lee Kuan Yiew. Kewangan DAP terlalu kuat.

9. Sistem Raja berperlembagaan akan dibubarkan, Raja adalah berketurunan lanun kata Lim Kit Siang.

10. Di hotel Palma Penang, lagu Negara ku yang baru telah dimainkan. Tiada sebut pun tentang raja.

11. YDP Negeri Pulau Pinang akan ditukar kepada Cina.

12. MARA dan jabatan yang dianggap rasis akan dibubarkan.

13. Kakitangan kerajaan berketurunan Melayu akan dikurangkan.

14. GLC akan dipegang dan diterajui oleh orang Cina.

15. DEB akan dimansuhkan

16. NGO Melayu akan dihapuskan. cth PEKIDA & PERKASA.

17. KEMAS, BTN dan MKN akan ditutup.

18. Perkahwinan campur akan digalakkan, Insentif RM 5,000 akan diberikan atas alasan humans right (penghapusan etnik Melayu).

19. Bahasa Inggeris bahasa Rasmi.

20. Chin Peng akan diberi pengampunan dan diberi gelaran Tun.

21. Rejimen Askar Melayu Diraja akan dibubarkan kerana telah banyak bunuh orang cina (komunis) sebelum ini.

22. Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Polis Negara akan ditukarkan kepada orang Cina.

23. Yahudi dan CIA akan bantu menjayakan rancangan DAP.

24. Kedutaan Israel akan dibuka.

25. Pengkalan Tentera Israel akan dibuka di Port Dickson.

COKAM: Aku tidak tahu adakah perkara ini benar ataupun hanya omomgan kosong sahaja bagi tujuan untuk menakut-nakutkan orang Melayu. Namun demikian, mengambil pepatah orang melayu, "jika tiada angin, masakan pokok boleh bergoyang". Oleh sebab itu, sebagai seorang anak Melayu yang beragama Islam, aku tidak nafikan bahawa 25 perkara yang dikatakan menjadi ikrar Paderi itu sedikit sebanyak merisaukan aku dan aku mengharapkan ianya bukannya sesuatu yang benar. Walaupun tidak benar, kewaspadaan hendaklah sentiasa diamalkan namun janganlah sehingga ianya keterlaluan sehingga ada yang menjadi mangsa.

Merujuk kepada 25 perkara di atas, aku sedar dan ramai melayu cerdik dan waras juga turut  sedar  bahawa untuk merealisasikan cita-cita dan impian mereka itu, DAP memerlukan usaha yang kuat dan komprenhensif untuk menarik sokongan para pemimpin melayu dan orang melayu kerana sebagaimana diketahui bahawa orang melayu adalah merupakan bangsa yang majoriti di Malaysia ini.  

Menyedari hakikat ini, aku percaya dan yakin ramai orang melayu yang cerdik dan waras nampak bahawa DAP telah berusaha sebaik mungkin untuk mendapatkan sokongan daripada bangsa melayu dan pemimpin melayu. Jika dahulu aku lihat usaha DAP ini kurang berkesan disebabkan pada masa itu orang-orang melayu dan pemimpin melayu masih lagi mempunyai jati diri melayu masih tebal, masih sayang kepada bangsa melayu, tetapi tidak sekarang ini.

Mutakhir ini keadaan sudah banyak berubah. Aku perhatikan sekarang ini semakin ramai orang melayu yang semakin hilang semangat cinta dan sayang kepada bangsa  mereka. Semakin hilang semangat untuk mempertahankan hak milik bangsa mereka. Mereka sudah sanggup dan sudah rela hak milik bangsa mereka disanggah, dirobek, dimusnah satu persatu. Mereka sudah sanggup dan sudah bersedia untuk menerima hak milik bangsa lain dan berkongsi dengan mereka untuk dijadikan amalan hidup sehari-harian. Amalan ini bukan sahaja diamalkan oleh mereka, tetapi diturunkan kepada anak-anak mereka untuk diwarisi. Lama kelamaan, keturunan mereka tidak lagi mengenali rupa bentuk hak milik leluhur mereka kerana ianya telah bercampur aduk dan dirojakkan oleh ibu bapa mereka.

Pada masa itu, tiada lagi air mata untuk dicurahkan untuk mengambarkan penyesalan, tiada lagi keringat untuk dicurahkan, tiada lagi kata-kata untuk dihujah kerana semuanya telah hancur musnah, ibarat nasi yang sudah menjadi bubur. Semuanya hanya tinggal dalam kenangan.


Dalam Kenangan - Wheels

Bila terkenang masa lalu rasa terharu
Segalanya masih kekal dalam kenangan
Tiba di persimpangan jalan berpisah jauh
Sekian lama di rantau bersendirian


Tiada lagi seruling senja mendayu
Tiada lagi ketawa riang bersama
Bila sepi mengusik hati
Semuanya kini dalam kenangan

Aku kirimkan restu pada ayah dan bonda
Budi dan jasamu tetap dalam kenangan
Teman seiring jalan kini jauh dariku
Kemesraan kita tetap dalam kenangan

Tiada lagi suara ombak di pantai
Tiada lagi bayu tebrau membelai
Di saat sepi begini
Semuanya kini dalam kenangan

Bila masanya tiba nanti aku kembali
Pasti ada yang berubah dan tiada lagi
Dan bila kutinggalkan lagi kampung halaman
Segalanya abadi dalam kenangan.

Wheels - Dalam Kenangan rizalkamaruddin


No comments: