SAHABAT BLOG

20 September 2012

Faedah dari Kebodohan Ngeh



Lihatlah Malaysia bertapa bangang dan bengognya pemimpin DAP ni. Dah berabad Hidup dalam negara Islam, tetapi masih lagi tidak sensitif mengenai Islam.  Aku harapkan lebih ramai pemimpin DAP yang akan menyokog beliau supaya menaikkan lagi semangat umat Islam di Malaysia ni untuk bersatu. Kalau mereka tidak boleh bersatu dalam dalam Melayu, aku harapkan mereka masih boleh bersatu dalam Isu Agama Islam kerana DAP memang takut benar jika umat Islam ni bersatu kerana jika umat Islam di Malaysia ni bersatu, secara automatik bangsa Melayu pun bersatu. DAP cukup anti jika Melayu bersatu kerana pada mereka, melayulah yang menjadi batu penghalang kepada mereka untuk mengaut segala keuntungan dan kemewahan kurniaan Allah kepada Malaysia ni. Malaysia ini yang cukup serba serbi sumber kekayaan samada, dari laut mahupun dari daratan. Ini yang DAP geram sejak dari dulu.

Ngeh Koo ni bukan stakat kentut je busuk, mulut pun busuk juga rupanye. Apa ke hal dia nak politikkan isu penghinaan terhadap Nabi Muhammad S.A.W.  Khairy nak buat bantahan untuk ditunjukkan kepada dunia luar terutama Amerika bukannya nak tunjukkan kepada DAP. Khairy bukan dapat apa-apa pun kerana beliau pun bukannyan menjadi calon dalam PRU 13 nanti.

Buang masa apanye, kerana memang orang Islam sayang kepada Nabi Muhammad dan tidak ada isu buang masa untuk menunjukkan kecintaan kepada Nabi Muhammad. Malah kerajaan sanggup mengistiharkan cuti Umum pada hari kelahiran Nabi Muhammad S.A.W. Takkan itupun Ngeh tak boleh ambil panduan sebelum keluarkan kenyataan ini atau memang beliau ni bodoh piang sangat. 

Aku harapkan lebih ramai pemimpin Islam dari pelbagai bidang samada NGO ataupun Parti Politik sama-sama mengajak pengikut masing-masing untuk mengutuk DAP terutama Ngeh Koo Ham. Apabila kita sama-sama berpakat mengutuk beliau aku harapkan ianya menjadi turning point untuk penyatuan umat Islam. Berbeza fahaman politik tidak apa, yang penting jangan berbeza fahaman Islam. Sekarang ni pun PAS sudah tidak mahu laksanakan negara Islam dah, mereka sudah boleh terima konsep perkongsian kuasa dan sudah berpijak dibumi nyata. Maka sampailah masanya bagi umat Islam di Malaysia ini supaya bersatu di bawah satu payung, di bawah satu gerakan, di bawah satu pemimpin dengan harapan, musuh-musuh Islam seperti DAP akan gerun dan lebih berhati-hati terhadap kesucian Islam.

No comments: