SAHABAT BLOG

03 May 2013

"Goncang Dulu Maa".... Baru ada Ummph....

Komen aku ada di bawah artikel bodoh Guang Eng ni. Sebelum tu baca kenyataan bertaraf budak degil oleh Guang Eng ni,

Guan Eng pertikai goncang botol
Wartawan Sinar Harian
3 Mei 2013
Guan Eng pertikai goncang botol
Guan Eng (tengah) pada sidang media, semalam.
JOHOR BAHRU - Kenyataan Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) mengenai botol dakwat kekal perlu digoncang terlebih dahulu supaya kesannya tahan lama dipersoalkan Pakatan Rakyat (PR).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, kenyataan SPR tidak masuk akal dan mempersoalkan jenama yang digunakan sehingga terpaksa digoncang terlebih dahulu bagi mendapat kesan yang tahan lama.

“Sungguh tak logik. Kenapa dakwat kekal perlu digoncang dahulu baru boleh pakai?

“Berapa kali perlu digoncang? Sejam sekali atau dua jam sekali? Jadi, ejen tempat mengundi sekarang kena goncang dahulu baru boleh pakai?” katanya pada sidang media, di sini, semalam.

Guan Eng berkata, DAP mengecam permainan yang cuba dibuat SPR yang secara sengaja mempermainkan proses demokrasi di negara ini.

Menurutnya, SPR seolah-olah tidak menghormati apa yang telah diputuskan rakyat kerana pilihan raya mesti berjalan dalam proses yang bersih, adil dan bebas.

“Perkara ini akan mungkin mencemarkan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Ahad ini,” katanya.

Putrarahman: Memangdah kena goncang dulu supaya segala bahan yang ada dalam botol dakwat itu bercampur. Dawat tu bukan dibuat dari sjenis bahan sahaja, mesti banyak bahan termasuk air dan minyak. Kalau tak goncang, mana mungkin air dapat bercampur dengan minyak. Itu peraturan pengeluar dakwat. Kalau pengeluar dakwat kata goncang, maka kena goncanglah. Inilah susahnya kalau budak degil yang tak dengar cakap dan tak mahu ikut peraturan.

Kalau nak makan ubat pun biasanya doktor suruh goncang dulu baru boleh makan supaya lebih berkesan. Cakap doktor tak pertikai pulak. Tahu pun takut.

Kalau nak 'main' pun kena 'goncang' dulu baru naik syeikh. Mana boleh terus 'tusuk' je, kurang berkesan. Entah-entah guang eng ni terus 'tusuk' je dan tak 'goncang' dulu. Kena goncang dulu, kena lambung-lambung dulu, kata orang kena warm up dulu, baru boleh berkesan dan tahan lama.

Inilah masalahnya jika kalau dah benci sangat pada orang melayu. DAP ni memang sengaja mempertikaikan kerja-kerja orang Melayu. Mereka anggap hanya orang Cina sahaja yang baguih buat kerja. DAP sengaja hendak 'membunuh' kuasa melayu supaya kaum mereka boleh berkuasa.

Orang PAS pun bengong. Memanglah DAP tak musuhi Islam, tetapi musuhi Melayu. Orang PAS ni tak tahu ke bahawa Islam di Malaysia ni kukuh dan kuat kerana Melayu kuat, kerana kuasa Melayunya kuat. Setakat ni kaum lain yang memeluik Islam masih belum mampu lagi mempertahankan Islam di Malaysia ni. Hanya Dr Ridhuan Tee, Dr Ravi, Hussein Yee sahaja yang boleh diharapkan. Sekadar menyebut beberapa nama. Tapi mereka bukan orang politik. Kuasa datang dari orang Politik.

Jadi kalau kuasa melayu dapat dihapuskan, maka secara automatik kuasa Islam di Malaysia ni akan turun kecundang. DAP itu dikuasai oleh Kristian. Kristian pula sering sahaja dengki dan sakit hati dengan Islam. Jadi bila kuasa Melayu turun, kuasa Kuasa Islam pun terumbang ambing, maka kuasa Kristian pula yang akan mengambil tempat. Dari mana, kalau bukan daripada pemimpin-pemimpin DAP.

PAS tak tahu, sifir ni. Mereka anggap DAP tak musuhi Islam, tetapi musuhi UMNO. UMNO tu Melayu, Melayu tu Islam.

Sifir nya macam ni:

UMNO + Melayu = Islam Kuat

DAP - UMNO   = Melayu Lemah

Melayu Lemah = Islam Lemah

Islam Lemah = Kristian Kuat

DAP - UMNO = Kristian Kuat.





No comments: