SAHABAT BLOG

04 March 2013

Krisis Lahad Datu: Asyik Politik 24 Jam, Bila Nak Selesai

Krisis Lahad Datu. Kebetulan pulak ianya berlaku dalam masa yang hampir sangat dengan PRU 13. Ahli politik pun apa lagi, pantang nampak peluang sikit, terus mereka sapu. Tentera bermati-matian menentang penceroboh durjana di Sabah, ahli politik di Semananjung ni pula bermati-mati tuduh menuduh antara satu sama lain. Pihak Pakatan Rakyat mengatakan ini semua kerja atau sandiwara UMNO. Mereka kaitkan pula dengan peristiwa di Sauk yang membabitkan kumpulan Al Maunah. Kepala hotak dia orang. Sandiwara apa kebendanya kalau macam ni sehingga mengorbankan begitu rmai anggota keselamatan. Memang celakalah sesiapa yang sengaja mengujudkan sandiwara ni kalau betullah.

Pihak UMNO pun menuduh Anwar Ibrahim yang menjemput puak-puak celaka ni datang. Apa lagi melentinglah kawan tu sampai nak saman Utusan. Utusan juga yang menjadi mangsa. Reuters yang mula-mula melapor berita ni tidak pulak disamannya. Mentang-mentanglah Utusan tu asyik kalah saman je , beranilah mereka saman. Utusan kalah saman pasal peguambela mereka tak bagus.

Buat masa sekarang ni,aku fikir ahli politik kita melakukan tindakan bodoh bila asyik menuduh dan berbalah antara satu sama lain. Muak aku dengar berita pasal ahli politik ni. Kalau betullah ini sandiwara ke, dijemput ke, biarkan dulu. Tumpukan perhatian semua untuk menyelesaikan masalah yang timbul sekarang ni. Bila dah selesai, barulah siasat samada sandiwara UMNO ke ataupun Anwar Ibrahim yang jemput mereka datang. Sekarang ni rakyat takmau dengar cerita-cerita yang tak ada kaitan dengan cara nak selesaikan krisis ni. Rakyat muak dengan perhimpunan sana sini, laporan polis sana sini, saman sana sini.

No comments: