SAHABAT BLOG

18 November 2015

UPSR- Tahniah pada yang tidak dapat 5A

Keputusan UPSR telah dikeluarkan. Tahniah kepada para pelajar dan ibubapa yang telah mendapat keputusan yang cemerlang 5A dan tahniah juga kepada para pelajar yang gagal untuk mendapat 5A kerana anda telah berusaha untuk mendapat 5A.

UPSR adalah starting block atas garisan permulaan. Penamat masih jauh lagi. Dalam menuju penamat pelbagai perkara yang boleh berlaku. Ada pelajar yang hebat di permulaan tetapi kecundang dipertengahan dan ada pelajar yang tidak hebat dipermulaan tetapi berjaya dipenamat. 

Oleh itu kepada para ibu bapa dan pelajar yang tidak memperolehi keputusan yang baik dalam UPSR, tidak sepatutnya mereka melahirkan perasaan kecewa atau malu kerana banyak perkara lagi yang boleh dilakukan untuk mencapai kejayaan samada di dalam akademik mahupun di dalam kehidupan. UPSR hanya satu ujian untuk menentukan samada pelajar itu dapat menempatkan diri mereka di sekolah-sekolah terbaik.

Universiti pula tidak disyaratkan hanya untuk mereka yang belajar di sekolah berasrama penuh atau sekolah terbaik sahaja, ianya terbuka kepada semua mereka yang rajin berusaha dan cemerlang di dalam SPM ataupun STPM. 

Kejayaan di dalam hidup tidak disyaratkan kepada mereka yang cemerlang di dalam pelajaran sahaja, ianya terbuka kepada sesiapa sahaja yang berkemahuan untuk berjaya dan rajin berusaha untuk berjaya. 

Kemahuan dan kerajinan banyak dibantu oleh minat dan keinginan. Oleh itu, carilah minat masing-masing dan kembangkan potensi minat tersebut supaya ianya boleh mendatangkan faedah berganda di dalam kehidupan. 




1 comment:

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.